Eko-wiedza Slider zdrowie

Zdrowie kobiety od A do Z

Życie kobiety wyznacza naturalny cykl biologiczny regulowany przez hormony, które mają ogromny wpływ na zdrowie i samopoczucie kobiety. Co miesiąc zmagamy się z okresem, a część z nas cierpi jeszcze przy tym na zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS), który bardzo potrafi utrudnić życie. Ciąża to walka z anemią i częstym zapaleniem dróg moczowych. Menopauza to trudny czas, zarówno dla samej kobiety, jak i jej otoczenia, gdyż częste wahania nastroju uniemożliwiają spokojne i harmonijne funkcjonowanie. Dziś kilka słów o zdrowiu kobiety od A do Z.

PMS – jak wyjść z comiesięcznego dołu

 

 

 

 

 

 

Około 25 % kobiet w wieku reprodukcyjnym cierpi na umiarkowane lub ostre objawy syndromu przedmiesiączkowego, które występują na kilka dni przed menstruacją.

Najczęstsze objawy to rozdrażnienie, niepokój, napięcie, zmiany nastrojów, depresja, obrzmiały brzuch, wrażliwe piersi, bóle głowy, puchnięcie kończyn i zachcianki spożywcze. Niekiedy objawy są tak silne, że konieczne jest przepisanie silnych leków. Warto jednak wiedzieć, że istnieją również naturalne alternatywy, które mogą być skuteczne.

Szafran to droga przyprawa pochodząca z krokusa. Od dawna używana jest do poprawy nastroju i samopoczucia a ostatnio znane są też jej właściwości w łagodzeniu PMS. Liczne badania udowodniły, że zmniejsza problemy emocjonalne, depresję i ochotę na niezdrowe produkty.

Również magnez i witamina B6 zmniejszają napięcie emocjonalne, a przy okazji także zmniejszają apetyt na określone produkty, niwelują napięcia w organizmie i poprawiają cyrkulację płynów. Zarówno magnez, jak i witamina B6 pozytywnie wpływają na regulowanie hormonów i nastroju.

 

Żurawina – powinnaś ją pokochać

 

Żurawina powszechnie kojarzy się z cierpkim smakiem, jakim wzbogaca soki czy sosy, jednak od wieków stosowana jest też przy infekcjach układu moczowego. Przez ostatnie 100 lat naukowcy nie raz próbowali wyjaśnić, dlaczego.

Szacuje się, że 1 na 5 kobiet będzie miała choć raz w życiu infekcję układu moczowego (UTI). Po pierwszym razie często przychodzą następne, bo ta dolegliwość do 20 % przypadków nawraca. Nie dziwne, że od dawna poszukiwano bezpiecznej i skutecznej metody poradzenia sobie z tym problemem. Oczy naukowców zwróciły się na żurawinę.

Jej jagody są pełne substancji, które zapobiegają pojawianiu się infekcji. Wiele badań udowadnia, że soki, proszek i kapsułki z żurawiny są skuteczne, pod warunkiem, że dostarczamy sobie co najmniej 36 mg proantocyjanidów dziennie. Warto czytać pod tym kątem etykiety suplementów.

Inny naturalny sposób to alkalizowanie moczu za pomocą kwasu potasowego, branie probiotyków by zapobiec pojawianiu się złych bakterii i przyjmowanie D-Mannose, czyli suplementu, który ogranicza ilość szkodliwych bakterii w układzie moczowym.

Zalecamy probiotyki i sok z żurawiny dla osób, które chcą na dłużej pozbyć się dolegliwości, a proszki alkalizujące i D-Mannose dla szybkiej ulgi w bólu.

Sprawdź w sklepie Organeo »

Maca – peruwiańska supermoc

W wysokich górach Peru rośnie niezwykła roślina, znana z poprawiania poziomu energii i żywotności. Mało kto poza Peru zdaje sobie jednak sprawę, że to również naturalne remedium na przypadłości kobiece.

Maca (lepidium meyenii) w Andach jest używana od wieków dla poprawy płodności i równowagi hormonalnej u kobiet. Współczesne badania potwierdzają, że może pooprawiać poziom energii i nastrój, zmniejsza uczucie rozdrażnienia i wzmagać apetyt seksualny.

Liczne badania udowodniły, że maca to bezpieczny sposób na ulżenie w menopauzie i objawach takich, jak fale gorąca, nocne poty, suchość pochwy, niskie libido, choroby układu reprodukcyjnego, zły nastrój i problemy emocjonalne.

Większość kobiet odczuwało poprawę sytuacji po 2 dniach – 8 tygodniach od rozpoczęcia kuracji, polegającej na podawaniu 3 gramów macy dziennie.

Aby nie szkodzić środowisku ani lokalnym rolnikom z Peru, warto wybierać produkty pozyskiwane sprawiedliwie, certyfikowane i organiczne.

Sprawdź w sklepie Organeo »

Kobiece zdrowie od A do Z

Anemia

Niski poziom żelaza to jeden z najpopularniejszych niedoborów na świecie, który dla kobiet stanowi większe zagrożenie, niż dla mężczyzn. Brak żelaza wywołuje anemię, z symptomami takimi, jak zmęczenie i senność, płytki oddech, palpitacje serca i bladość. Jeśli masz takie objawy, sprawdź u lekarza swój poziom żelaza, a następnie poproś w sklepie z suplementami o łagodne kapsułki z żelazem lub organiczne żelazo w płynie.

Piękna Skóra

Pożywienie ma wpływ na stan skóry.  W utrzymaniu wolnej od wyprysków, świeżej skóry pomogą mieszanki specjalnie dobranych minerałów, ekstraktów roślinnych i karotenoidów rozpuszczalnych w tłuszczach przyjmowanych z probiotykami. Suchość skóry, jej wygląd i elastyczność mogą być związane z niskim poziomem kwasów Omega-3, dlatego 2-3 razy w tygodniu warto sięgać po ryby, dodawać do posiłków siemię lniane lub sięgać po certyfikowane, odpowiedzialnie pozyskiwane suplementy z kwasem Omega-3.

Zdrowe Kości

To ważne dla kobiet na każdym etapie życia, bo dbanie o kości teraz zapobiega urazom w wieku późniejszym. Najważniejsze jest rzucenie palenia i regularne ćwiczenia. Składniki odżywcze, które mogą pomóc przy problemach z kośćmi to 1200 mg wapnia dziennie, 800 – 2000 IU witaminy D dziennie pochodzące z suplementacji i gram białka z diety na każdy kilogram masy ciała.

Trawienie pod kontrolą

Zdrowie zaczyna się w środku, a słabe trawienie może odbić się na całym zdrowiu na szereg sposobów. Dziś już wiemy, że odpowiedni poziom bakterii w jelitach zapewnia zdrowe ciało i umysł. Wielu osobom pomóc może codzienne przyjmowanie probiotyku.

Multiwitamina

Dzienna dawka multiwitamin i minerałów jest jak polisa ubezpieczeniowa względem naszej diety i stylu życia. W dzisiejszym świecie jest bowiem coraz trudniej znaleźć wszystkie potrzebne składniki odżywcze w codziennym pożywieniu. Indywidualne potrzeby różnią się od siebie, dlatego dobrze jest dobrać składniki odżywcze chociaż do wieku i płci.

Tarczyca przede wszystkim

Występowanie niedoczynności tarczycy obejmuje 3 do 18 % (nawet 11 mln osób) populacji. Częściej cierpią na nią kobiety, niż mężczyźni. Objawy słabej tarczycy to zmęczenie, przybieranie na wadze, zaparcia i wrażliwość na zimno. Jeśli masz wrażenie, że twoja tarczyca nie działa tak, jak powinna, zgłoś się do lekarza. Jednym z powodów może być niskie spożycie jodu. W Wielkiej Brytanii nawet 50 % kobiet ma za mało tego składnika. Niektórym osobom może pomóc przyjmowanie 150-200 mcg jodu dziennie równocześnie z suplementacją witaminą A, selenem i cynkiem.

Sprawdź w sklepie Organeo »

 

Ben Brown

Ben Brown

Ekspert medycyny naturalnej, były dyrektor techniczny w firmie Viridian Nutrition.

Wiodący ekspert w dziedzinie żywienia, medycyny naturalnej i zdrowego stylu życia. Jest uznanym mówcą międzynarodowym, uczy na temat zdrowego żywienia, dietetyki i suplementacji. Jest autorem książki „The Digestive Health Solution”. Jest członkiem rady doradczej przy UK Collage of Nutrition and Health (BCNH), występuje regularnie na międzynarodowych konferencjach i warsztatach oraz udziela się w branżowych gazetach i naukowych czasopismach.

Patrycja

Kilka słów o autorze

Przede wszystkim jestem kobietą. Uwielbiam rozkoszować się zapachem i konsystencją kosmetyków otulających moje ciało i lubię kryć drobne niedoskonałości delikatnym makijażem mineralnym. Stawiam na naturalność w wyglądzie i w składzie tego, co nakładam na swoją skórę. Patrzę holistycznie na swoją osobę i przywiązuję ogromną wagę do pielęgnacji wewnętrznej mojego organizmu. Skóra jest przecież odzwierciedleniem tego, co dzieje się głęboko w środku nas. Dlatego dbam o to co jem i stosuję ekologiczne suplementy diety. Zakupy robię na targach i w sklepach ekologicznych. Biegam i jeżdżę na rowerze. Dbam o środowisko naturalne. Segreguję śmieci i używam tylko biodegradowalnych środków czystości.

Jestem też mamą dwóch wspaniałych chłopców: Kuby i Bartka. Z pasji do ekologii i uwielbienia wszystkiego co zdrowe stworzyłam sklep Organeo. Tutaj na Organeoblog.pl chcę dzielić się z Wami swoim kilkuletnim doświadczeniem i wiedzą na temat zdrowia i urody w duchu eko.

Pozostałem wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>